با حضور مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم مرکز مشاوره ورزشی، تندرستی و سلامت دانشگاه تفرش افتتاح شد

۲۴ آذر ۱۳۹۵ | ۱۹:۲۸ کد : ۸۰۵ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۷۵

 

 

با حضور مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مرکز مشاوره ورزشی، تندرستی و سلامت دانشگاه تفرش روز چهارشنبه ۲۴ آذرماه طی مراسمی افتتاح گردید.

 

مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این آیین گفت: فعالیت‌های ورزشی ابزاری برای حفظ سلامت جسم و جان دانشجویان و بستری برای تأمین سلامت روانی آنان است ازاین‌رو دانشگاه‌ها باید در تربیت و آمادگی دانشجویان برای به عهده گرفتن مسئولیت‌های اجتماعی آنان در جامعه به امر ورزش توجه نمایند.

 

"محمد پورکیانی" تصریح کرد: در این راستا توجه به ورزش دختران دانشجو، ورزش همگانی و توجه به انجمن‌های ورزشی در دستور کار اداره کل تربیت‌بدنی وزارت علوم قرارگرفته است.

 

وی بابیان این که سرانه ورزشی هر دانشجو در کشور یک مترمربع است اضافه کرد: این سرانه در دانشگاه تفرش ۱/۴۷مترمربع است.

 

مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: طبیعت و شرایط جغرافیایی پتانسیل خوبی را برای دانشگاه تفرش در امر توجه به ورزش فراهم نموده است که مسئولین باید از این پتانسیل در امر ورزش و درآمدزایی استفاده بهینه نمایند.

 

پور کیانی افتتاح مرکز مشاوره ورزشی، تندرستی و سلامت در دانشگاه تفرش را بستری مناسب برای کمک به‌سلامت و جلوگیری از ناهنجاری‌های جسمانی دانشجویان و کاهش فشارهای روانی آنان عنوان نمود.

 

معاون صندوق رفاه وزارت علوم نیز در این آیین گفت: ۱۰۰خوابگاه دانشجویی کشور به اتاق تندرستی و سلامت تجهیز می‌شوند.

 

دکتر "سید فردین تقی زاده" افزود: دانشگاه تفرش نیز یکی از این ۱۰۰ دانشگاه کشور است که در آینده نزدیک به اتاق تندرستی و سلامت تجهیز می‌گردد.

 

وی بابیان این که هزینه در ورزش یک سرمایه‌گذاری است تصریح کرد: این امر باید به یک گفتمان تبدیل گشته و از سوی مسئولین نیز در دانشگاه‌ها حمایت گردد تا از هزینه‌های درمان در آینده کاسته و ورزش و شادابی در دانشگاه‌ها تقویت گردد.

 

معاون صندوق رفاه وزارت علوم ادامه داد: توجه به سطح خدمات رفاهی در خوابگاه‌های دانشجویی نیز در اولویت برنامه‌های این صندوق قرارگرفته است که در این راستا در سال آینده شاهد ارتقای خوابگاه‌های رتبه چهار به رتبه‌های بهتر  و مساعدت در جهت  تکمیل ساختمان نیمه کاره سلف در دانشگاه تفرش خواهیم بود.

 

معاون صندوق رفاه وزارت علوم تشویق بخش خصوصی در امر خوابگاه سازی در دانشگاه را یکی دیگر از برنامه‌های صندوق رفاه اعلام نمود.

 

 افتتاح ساختمان جدید مرکز مشاوره بهداشت و بازدید از خوابگاه‌های دانشجویی، پروژه‌های عمرانی، ، موزه دانشگاه و بررسی مشکلات ورزشی با حضور انجمن‌های ورزشی دانشجویی، از دیگر برنامه‌های جانبی این مراسم بود.

 

گفتنی است مرکز مشاوره ورزشی، تندرستی و سلامت دانشگاه تفرش با هزینه‌ای بالغ‌بر ۳۵۰میلیون ریال و در سه بخش ارزیابی تندرستی، سلامت و ساختار اسکلتی با حضورمدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاون صندوق رفاه وزارت علوم ، رییس دانشگاه، معاونین، مدیران ، دکتر سجادی رئیس مرکز مشاوره دانشگاه اراک افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

 

 

تمام:

خبرنگار: سمیه هدایتی

عکس:  روح ا...دواتگری

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آخرین ویرایش۲۴ آذر ۱۳۹۵

نظر شما :