انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین گروه‌های پژوهشی دانشگاه تفرش و دانشگاه ETS کانادا

۰۷ دی ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۲ کد : ۸۱۱ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۴۸

 

 

 

 

 

یک گروه پژوهشی از دانشگاه تفرش و یک گروه پژوهشی از دانشگاه Ecole de Technologie Supérieure (ETS)  کانادا تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی امضا کردند.

 

این نشست پیرو پیگیری‌های مجدانه جناب آقای مهندس جلالی نماینده و مشاور دانشگاه تفرش در امور بین‌الملل در امریکای شمالی، به‌منظور ایجاد ارتباط و همکاری‌های علمی دانشگاه‌های کانادا با دانشگاه تفرش صورت پذیرفت و تفاهم‌نامه فی‌مابین دو گروه پژوهشی امضا شد.

 

 در حاشیه این نشست مهندس جواد جلالی عضو سابق هیات علمی دانشگاه تفرش در گفتگو با خبرنگار خبرنامه هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را تبادلات علمی  و همکاری‌های دانشگاهی و انجام فعالیت‌های تحقیقاتی مشترک بین این دو گروه بیان کرد.

 

 وی با  اشاره به نقشه جامع علمی کشور و اهمیت گسترش همکاری در حوزه‌های علوم و فناوری با مراکز علمی معتبر بین‌المللی و سیاست‌های کلی علم و فناوری در گسترش پژوهش و فناوری افزود: نظر به ظرفیت‌های دانشگاه تفرش و علاقه‌مندی برای گسترش و توسعه همکاری‌های علمی با دانشگاه‌های خارج از کشور، در راستای حمایت از طرح‌های دانشگاهی و توسعه همکاری‌های علمی دانشگاه تفرش در قالب ایجاد کارگروه‌های چند تخصصی مشترک با دانشگاه‌های کانادا در چارچوب قوانین دو کشور تفاهم‌نامه‌های همکاری در حال انعقاد است.

 

مهندس جلالی تصریح کرد: در این راستا می‌توان به تفاهم‌نامه بین دو گروه پژوهشی دانشگاه تفرش و دانشگاه ETS اشاره کرد که بعد از حمایت‌های رئیس دانشگاه تفرش و تلاش‌های پیگیر و مجدانه مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه به سرانجام رسید.

 

وی افزود: این تفاهم‌نامه بین گروه پژوهشی "شکل‌دهی سوپر آلیاژها" به نمایندگی آقای دکتر جهازی عضو هیات علمی دانشگاه ETS و گروه "رباتیک و اتوماسیون" به نمایندگی دکتر حسین حیدری عضو هیات علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه تفرش بسته شد.

 

مهندس جلالی در مورد برخی جزئیات این تفاهم‌نامه گفت: با انعقاد این تفاهم‌نامه، زمینه برگزاری سمینارهای تخصصی مشترک، زمینه‌های تبادل دانشجو در سطح کارشناسی ارشد و دکتری و استاد، برگزاری کنفرانس‌های و  پروژه‌های تحقیقاتی مشترک، راه‌اندازی شبکه آزمایشگاهی و استفاده از آزمایشگاه‌های یکدیگر، هدایت دانشجویان توسط اساتید مشترک کانادایی و ایرانی گروه، فرصت‌های مطالعاتی اساتید و تحقیقاتی کوتاه‌مدت برای دانشجویان دکترا را گسترش خواهند داد.

 

 نماینده افتخاری دانشگاه تفرش در کانادا، گفت: دانشگاه تفرش در جهت تحقق شعار سال 95 ”اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل“ و با توجه به پتانسیل  شهرستان تفرش با فضای بکر و آرام آن‌که مهیا  برای تحقیق و پژوهش است، دانشگاه تفرش درصدد است تا همکاری‌های علمی و پژوهشی خود با دانشگاه‌های مطرح خارج از کشور به‌خصوص در کشور کانادا گسترش دهد.

 

مهندس جلالی ادامه داد:در همین راستا دانشگاه تفرش در حال مذاکره برای انعقاد تفاهم‌نامه دیگری بین گروه پژوهشی به سرپرستی دکتر علی قریشی مدیسه از دانشگاه University of British Columbia (UBC) کانادا و گروه پژوهشی" پایش کمی و کیفی سیالات" به نمایندگی دکتر محمدرضا برومند از دانشگاه تفرش در زمینه‌های انرژی‌های تجدید پذیر و محیط‌زیست است که اخبار تکمیلی آن در آینده نزدیک به اطلاع خواهد رسید.

 

مهندس جلالی اظهار داشت: این تفاهم‌نامه‌ها بستر مناسبی برای شکل‌گیری ارتباطات اعضا هیات علمی دانشگاه تفرش و انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک در آینده فراهم کرده است و اساتید و دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند از این بستر جهت انجام فعالیت‌های پژوهشی استفاده نمایند.

 

 

 

 

آخرین ویرایش۰۷ دی ۱۳۹۵

نظر شما :