پژوهشگران برتر دانشگاه تفرش معرفی و تجلیل شدند

۳۰ آذر ۱۳۹۵ | ۱۷:۲۵ کد : ۸۱۲ اخبار
تعداد بازدید:۴۲۲۵

 

همزمان با فرارسیدن هفته پژوهش از ۱۲ پژوهشگر برتر دانشگاه تفرش طی مراسمی تقدیر و تجلیل شد. 

 

رییس دانشگاه تفرش در این آیین گفت: ۲۵ آذرماه به عنوان هفته پزوهش در سال۷۹ به تصویب شورای فرهنگ عمومی رسید ودر این هفته از پزوهشگران تجلیل وهمچنین فعالیتهای پزوهشی ارج گذاشته می شود.

 

 

دکتر محمدقاسم سحاب افزود:دراین جهان پراز تغییروتحول که دائما دستخوش تغییر است تحولات اجتماعی ودگرگونی های اجتماعی رخ می دهد که ما باید هوشیار ومتوجه این تغییرات باشیم وبرای آن برنامه داشته باشیم.

 

 

وی ادامه داد: انسان تعالی طلب هم صرفنظر از برخی تغییرات که بطور طبیعی اتفاق می افتد بدنبال متحول کردن محیط خویش است وبرای بهبود وشرایط خودش دوست دارد که با تغییر محیط خود آنرا بسمت مطلوبتر پیش ببرد.

 

 

رییس دانشگاه تفرش با بیان این که  از جهت هوشیار بودن نسبت به این تغییرات  و افزایش سطح دانایی  باید تحقیق وپژوهش را سرلوحه کارخودمان قرار دهیم اظهار داشت:در کشور ماکه یک کشور روبه توسعه است بایدبیش از کشورهای توسعه یافته به این ضرورت توجه کرد وباید مامتوجه باشیم اگرتحولات وتغییرات دنیا رازیر نظر نداشته باشیم از دنیا وتوسعه ای که دنبالش هستیم عقب می مانیم ونمی توانیم به آن دست پیداکنیم  از اینرو باید برنامه داشته و به موضوع پژوهش بیشتر بپردازیم.

 

 

 دکتر سحاب افزود: بر اساس برنامه توسعه استراتژیک پنج‌ساله و افق دور دانشگاه، یکی از محورهای توسعه برای قرارگرفتن این دانشگاه در شمار دانشگاه‌های برتر کشور، تأسیس پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌های مختلف در این دانشگاه است.

 

 

وی ادامه داد: تأسیس پژوهشگاه و معرفی دانشگاه تفرش به‌عنوان یک مرکز برجسته پژوهشی به معنی تعطیل نمودن فعالیت‌های آموزشی فعلی نیست دراین دانشگاه آنقدر زمین کافی وامکانات مهیااست که قصدداریم حول دومحورحرکت نموده ونسبت به دانشگاههای دیگراز بعد ویژه برای پژوهشگرانی که نمی خواهند وقت خودرادر مشکلات شهری وآلودگی شهر وسروصدا تلف نمایند بسترهای پرداختن به امر پژوهش را  فراهم کنیم این به این معنی نیست که امکانات آموزشی ما تضعیف شود.

 

 

رییس دانشگاه تفرش با اشاره به بند ه ماده ۱۶ برنامه پنجم توسعه در خصوص بحث پژوهشی کشور که دولت موظف شده است با تخصیص نیم درصد از تولید ناخالص ملی در هرساله درطول برنامه  به امر پژوهش تخصیص دهد تصریح کرد:قراربود این رقم در پایان برنامه به سه درصد برسد که اگر بخواهیم به ۳درصدکه لایقش هستیم برسیم باید  با حرکت جدی و با تاسیس پژوهشگاههای بزرگ به این مقصود برسیم .

 

 

مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه تفرش نیز در این آیین گفت: در انجام فعالیت‌های پژوهشی بحث مرجعیت علمی از تأثیر بسزایی برخوردار می‌باشد.

 

دکتر "سهیل واشقانی فراهانی " افزود:  موسساتی که دانشگاه های جهان را رتبه بندی می کنند به‌طور متوسط حدود ۸۱ درصد از وزن  سنچش شاخص‌های رتبه‌بندی آنان ، مستقیماً  مربوط به فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه ها اعم از کمیت و مرجعیت علمی می باشد.

 

وی تولید ۷۳ مقاله در سال جاری، پرداخت حق تألیف مقالات، تصویب ۳۰ طرح پژوهشی کاربردی و مستقل و حمایت از  شرکت اعضاء هیات علمی در کنفرانس های بین المللی وکارگاه های آموزشی را از مهم‌ترین فعالیت‌های و اولویت‌های این مدیریت در سال جاری عنوان نمود.

 

عضو هیات علمی دانشگاه تفرش نیز در این مراسم گفت: پژوهش بخش جدایی‌ناپذیر دانشگاه و یکی از مؤلفه‌های مهم این نهاد در کنار آموزش است.

 

پروفسور "فیروز آرش" بابیان این‌که پژوهش همراه با آموزش و با همکاری دانشجو و استاد در دانشگاه‌ها تحقق می یابد افزود: استاد همراه با دانشجو با پژوهش باید یادگیری را پرورش دهد.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش نیز در این آیین گفت: علم باید ضمن رسیدن به مرحله عمل نیز دارای خروجی باشد تا از مطلوبیت برخوردار گردد.

 

حجت‌الاسلام "رسول ظرافت" افزود: علم باید ضمن تأثیرگذاری متناسب با نیاز جامعه ارائه گردد و حوزه و دانشگاه نیز باید در راستای وحدت و تعالی علمی کشور گام بردارند.

 

 

سخنرانی علمی دکتر امیر قلعه از اعضای هیات علمی دانشگاه تفرش از دیگر برنامه‌های جانبی این مراسم بود.

 

در این آیین از ۱۲ عضو هیات علمی پژوهشگر، دکتر محمدجواد عبداللهی فرد به عنوان پژوهشگر برتر، دکتر احمد بیات پژوهشگر برجسته، دکتر پروانه نظرزاده پژوهشگر برجسته، دکتر زهرا رضایی پژوهشگر برجسته، دکتر فرشید حاجتی پژوهشگر برجسته، دکتر امیر قلعه پژوهشگر برگزیده، دکتر مهدی اره پناهی پژوهشگر برگزیده، دکتر زهرا بنی عامریان پژوهشگر برگزیده، دکتر محمدعلی مهرپویا پژوهشگر برگزیده، دکتر علی کاظمی پژوهشگر برگزیده، مهندس نوید رزمجوی دانشجوی پژوهشگر برتر در مقطع دکتری و مهندس صادق کلانتری دانشجوی پژوهشگر برتر در مقطع ارشد قدردانی و تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

 

 

 

 

 
آخرین ویرایش۳۰ آذر ۱۳۹۵

( ۷ )

نظر شما :