جشن ازدواج ۲۳ زوج دانشجو در دانشگاه تفرش برگزار شد

۱۹ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۴:۱۹ کد : ۸۴۹ اخبار
تعداد بازدید:۲۲۳۶

 

همزمان با هفتمین روز از ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، همایش عشق، انتخاب، ازدواج و جشن ازدواج دانشجویی ۲۳ زوج دانشجوی دانشگاه تفرش عصر روز دوشنبه هجدهم بهمن‌ماه با حضور حجت‌الاسلام دهنوی در سالن اجتماعات حاج ابراهیم نصیر این دانشگاه برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تفرش، حجت‌الاسلام "حسین دهنوی" در این همایش گفت: مسئله ازدواج موضوع بسیار مهمی در زندگی هر فرد است و جوان‌ها نباید به این مسئله مهم نگاه سطحی داشته و نیاز است که بر اساس شناخت متقابل اقدام به ازدواج نمایند.

 

وی با اشاره به رعایت اصل همتایی از سوی جوانان در امر ازدواج افزود: همتایی در ازدواج و هم‌کفو بودن یکی از اصول مهم در ازدواج است که باید این امر از سوی جوانان در تشکیل بنیان خانواده موردتوجه قرار گیرد.

 

 این کارشناس مسائل خانواده و استاد دانشگاه از اعتقاد، مذهب، خانواده و فرهنگ به‌عنوان چهاراصل مهم همتایی در ازدواج یادکرد و گفت: تجربه نشان داده است که فاصله اعتقادی و مذهبی زوج موجب می‌شود تا اختلافات زیادی در زندگی مشترک نمایان شود که گاهی با نفرت و طلاق پایان می‌یابد.

 

دهنوی تصریح کرد: متأسفانه اصل همتایی در ازدواج‌های دانشجویی رعایت نمی‌گردد و جوانان در اثر درگیر شدن در روابط عاطفی با غیر همتای خود بر اساس عشق و شیدایی و بدون شناخت و اطلاعات و بر اساس علاقه ازدواج می‌نمایند، که ثمره‌ای جز طلاق و جدایی ندارد.

 

رییس دانشگاه تفرش نیز در این مراسم گفت: یکی از بسترهای رسیدن به آرامش و تأمین روحیه برای بهتر درس خواندن دانشجویان فراهم نمودن شرایط ازدواج است.

 

دکتر محمدقاسم سحاب بابیان این‌که در دین مبین اسلام و آیات و روایات بر امر ازدواج به‌عنوان موضوع مهم و مقدس تأکید فراوان شده است تصریح کرد: نگاه دانشگاه تفرش به ازدواج دانشجویی نگاهی مثبت و تشویقی است تا بسترها و شرایط ازدواج را برای دانشجویان فراهم نموده تا در کنار یکدیگر به آرامش نزدیک شوند.

 

گفتنی است، این مراسم در دو بخش جشن ازدواج دانشجویی و بخش گفتمان دانشگاهی با حضور دکتر حسین دهنوی کارشناس حوزه خانواده در خصوص ازدواج دانشجویی و اصل همتایی در ازدواج همراه با پرسش و پاسخ برگزار شد،که اهدا هدیه از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، گرفتن عکس یادگاری با سفره عقد، اهدای بسته فرهنگی و برگزاری برنامه‌های شاد و متنوع از دیگر برنامه‌های جانبی این جشن بود که به همت ستاد ازدواج دانشجویی دانشگاه تفرش برگزار شد.

 

تمام

خبرنگار: سمیه هدایتی

 عکس: روح ا... دواتگری، ابوالفضل شاه حسینی

 

            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

آخرین ویرایش۱۹ بهمن ۱۳۹۵

نظر شما :