با حضور مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی وزارت علوم؛

پژوهشگران برتر دانشگاه تفرش تجلیل شدند

۰۵ دی ۱۴۰۲ | ۱۱:۱۱ کد : ۷۲۸۵ اخبار
تعداد بازدید:۷۹۲
آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه تفرش با حضور دکتر شمسی پور مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری، امام جمعه شهرستان، هیات رئیسه دانشگاه، اساتید و یاوران علمی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه تفرش برگزار گردید.
پژوهشگران برتر دانشگاه تفرش تجلیل شدند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تفرش مدیر کل حوزه وزارتی و سخنگوی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در این آیین گفت: تولید مقالات علمی در کشور در جایگاه خوبی است و تمرکز برنامه‌های وزارت علوم در این دوره برای تکمیل زنجیره ایده تا فناوری است.

دکتر "علی شمسی پور" با بیان این  که تولید ثروت و قدرت از تولید علم، آگاهی و دانایی حاصل می شود افزود: علم اگر به فناوری و محصول تبدیل شود می‌تواند برای کشور ثروت و قدرت خلق کند که هم اکنون ما در حوزه های  صنایع دفاعی ، علوم پزشکی  و هسته ای  برای کشور ثروت و قدرت ایجاد نموده و موفق به تکمیل زنجیره تولید علم و ثروت شده ایم.

وی تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) از ابتدا انقلاب به موضوع  تربیت نیروی انسانی و تولید علم توجه اساسی داشته اند و امروز نیز باید با حفظ مرجعیت علمی از ظرفیت رشد علمی در راستای حرکت به سمت فناوری و رفع نیازهای جامعه و ایجاد قدرت و ثروت برای کشور در تمامی حوزه ها استفاده نماییم.

 رئیس دانشگاه تفرش نیز در این آیین عملکرد پژوهشی دانشگاه تفرش در یکسال گذشته  را مثبت ارزیابی نمود و افزود: با سیاست های ابلاغی از سوی وزارت علوم و تلاش حوزه پژوهشی دانشگاه تفرش شاهد روند رو به رشد دانشگاه تفرش در حوزه پژوهش در یکسال گذشته بوده ایم.

دکتر" سهیل واشقانی فراهانی " افزود: دانشگاه تفرش موفق به کسب مجوز تاسیس معاونت پژوهشی از هیات امنا شده است .

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش نیز در این آیین گفت: در دین مبین اسلام تاکید فراوان به مساله علم شده، به طوری که مسئله علم اندوزی و نشر آن از جایگاه ممتازی برخوردار می باشد.

حجت الاسلام  دکتر " ابراهیم باقرزاده" با اشاره به این که بحث پژوهش هزینه نیست افزود: تلاش در حوزه پژوهش سرمایه گذاری برای آینده و نگاه راهبردی برای پیشرفت کشور و رسیدن به قله ها است.

 وی ادامه داد: فضا در کشور برای رسیدن به قله های علمی فراهم است  و اساتید نخبه در محیط دانشگاه باید  روحیه علم پژوهی و توجه به علم و پژوهش  را در نهاد دانشجویان تقویت نموده و آنان را به سمت پژوهش سوق بدهند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش تصریح کرد: رسالت کنونی اساتید مجاهدت علمی و تلاش وافر برای رسیدن به قله های پیشرفت علمی است.

سرپرست حوزه پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه نیز در این آیین  گفت: در طول یکسال گذشته بیش از  70 مقاله توسط اعضای هیات علمی دانشگاه تفرش چاپ گردیده است که 17 درصد از این مقالات در چارک اول قرار گرفته است.

دکتر "محمد علی مهرپویا" مجموع قراردادهای صنعتی از آذرماه1401 تا آذر ماه 1402 را 33 میلیارد و 938 میلیون و  350 هزار ریال عنوان نمود و اضافه کرد: این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 157درصدی داشته است.

وی راه اندازی سامانه جامع پایش کلاس ها توسط مرکز دانش بنیان، موافقت قطعی با تاسیس پژوهشگاه تقاضا محور مدیریت تکنولوژی در صنعت برق، تاسیس مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی، انعقاد تفاهم­نامه همکاری آزمایشگاهی عضو شبکه فناوری­های راهبردی بین پارک علم و فناوری استان مرکزی و دانشگاه تفرش، پیاده سازی تمامی امور دوره کارآموزی دانشجویان دانشگاه تفرش در سامانه هم آوا، خرید تجهیزات آزمایشگاه های در حال راه اندازی، سکوبندی کامل و تجهیز آزمایشگاه جداسازی و کاتالیست، تجهیز کامل آزمایشگاه بینایی ماشین و سنجش از دور، تجهیز کامل آزمایشگاه فنخاکه، امضای تفاهم­نامه همکاری مشترک با سازمان نظام مهندسی و ساختمان استان مرکزی، امضای تفاهم­نامه همکاری مشترک با اداره آموزش و پرورش شهرستان تفرش، اتصال به پنجره  یکپارچه خدمات هوشمند و وارد شدن انتشارات دانشگاه تفرش در فهرست مراکز نشر معتبر بنیاد ملی نخبگان را از مهمترین دستاوردهای حوزه پژوهش عنوان نمودند. 

سخنرانی امام جمعه محترم شهرستان، تقدیر از برگزیدگان در حوزه های پژوهشگران برتر در حوزه فنی و مهندسی، برگزیدگان در حوزه فناوری و نوآوری،  واحد فناور برگزیده، مدیر پژوهشی شایسته تقدیر، استاد مدعو برتر پژوهشی و پژوهشگر برتر آزاد استانی، کارشناس اجرائی برتر پژوهشی، دانشجوی برتر پژوهشی، و اساتید دارای مقاله های علمی برتر  از دیگر برنامه های آیین تجلیل ازپژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه تفرش بود.

لازم به ذکر است  در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه تفرش از دو دانش آموز برگزیده هفته پژوهش و فناوری سال 1402 استان مرکزی، " آرمان نراقی پور" دانش آموز مقطع دبستان شهرستان تفرش و دانش آموز  محمد رضا پولاد خای  دانش آموز مقطع متوسطه شهرستان آشتیان تقدیر گردید.

 

جهت مشاهده اسامی پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه تفرش در سال 1402 کلیک نمایید

آخرین ویرایش۰۵ دی ۱۴۰۲

( ۱ )

نظر شما :