اخبار - آرشیو

برگزاری همایش بزرگ بیداری اسلامی و تحولات سوریه در دانشگاه

برگزاری همایش بزرگ بیداری اسلامی و تحولات سوریه در دانشگاه

همایش بزرگ بیداری اسلامی و تحولات سوریه روز یکشنبه مورخ 15/02/92 با حضور حضرت آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده محترم مقام معظم رهبری در سوریه و جمع کثیری از دانشجویان طلاب حوزه علمیه مسئولین ادارات ، مدعوین و مسئولین دانشگاه و مردم ولایتمدار تفرش، در سالن آمفی تاتردانشگاه تفرش برگزار گردید.در ابتدای مراسم حجت الاسلام سید جواد موسوی نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش ضمن خیر مقدم به حاضرین جسارت به قبر مطهر دو صحابه بزرگوار پیامبراکرم(ص) را محکوم و این عمل را حاکی از خبث باطن و پلیدی وهابیت دانستند. سپس حضرت آیت الله حسینی به ایراد سخنرانی پرداختند. ایشان ضمن تبریک ایام تولد حضرت فاطمه و روز معلم مطالبی را در خصوص شرایط فعلی سوریه ، موقعیت جغرافیایی و جریانات سیاسی و اعتقادات مذهبی حاکم بر سوریه بیان نمودند و سوریه را دروازه عالم عرب دانستند. ایشان فرمودند از نظر نظام، در سوریه آزادی مذاهب و ادیان وجود دارد و این باعث شکستن وحدت اجتماعی در سوریه نشده است. ایشان افزودند نظام سوریه از جهت سیاسی ضد آمریکا و اسرائیل بوده و اولین کشوری است که در زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران همراه مردم ایران بوده و در شادی مردم ایران سهیم می باشند. نماینده مقام معظم رهبری در سوریه فرمودند بیداری اسلامی در خارج از مرزهای ایران از انقلاب اسلامی ایران نشات گرفته و به ملتها ثابت کرده که میتواند بدون سلطه اجنبی آزادانه زندگی کرد. ایشان در پایان فرمودند جنگ در سوریه جنگ بین ملت و دولت نیست، جنگ بین نیروهای مسلح شده از جانب دشمن بر علیه نظام سوریه است. در ادامه مراسم جلسه پرسش و پاسخ با حضرت آیت الله حسینی برگزار گردید. همچنین بعد از اتمام مراسم ایشان به همراه مسئولین دانشگاه ، طلاب و امام جمعه محترم شهرستان و میهمانان به منظور ادای احترام به زیارت مزار مطهر شهدای گمنام دانشگاه تفرش رفتند.

ادامه مطلب

درخشش دانشجویان دانشگاه تفـرش در سومین کنگره پیشگامان پیشرفت

کنگره پیشگامان پیشرفت با هدف حل مشکلات و حرکت جامعه به سمت تحول و دستیابی به اهداف مطلوب جامعه از بهار 91 شروع به فعالیت کرده است که سومین دوره آن در تار یخ 5/2/91 برگزار شد. از میان این 900 اثر ارسالی 83 اثر برای ارائه شفاهی برگزیده شدند که دو مقاله از دانشگاه تفرش جزء مقالات برگزیده بود.پس از ارائه شفاهی 16 مقاله از دیدگاه داوران و مخاطبان به عنوان برگزیده شناخته شد که در این میان دانشگاه تفرش با کسب 3 مقام در رده دانشگاه های برتر ایران قرار گرفت و خوش درخشید. مقاله برگزیده از دیدگاه داوران و مخاطبان توسط آقایان محمد بابایی و محمدجواد کمالی آشتیانی با عنوان" نقش صنعت چاپ و نشر و کتاب خوانی در پیشرفت کشور" و مقاله برگزیده از دیدگاه مخاطبان توسط خانم ها مهناز رجبی،مریم آذرنیک و ارغوان خدابنده با عنوان" کاهش وابستگی به نفت در اقتصاد ایران" نگاشته شده است.

ادامه مطلب

برگزاری جشن ولادت حضرت زهرا و روز زن

برگزاری جشن روز زن همزمان با روز ولادت حضرت زهرا(س) جشنی به مناسبت بزرگداشت مقام زن با حضور تعدادی از مسئولین و کارمندان در دانشگاه تفرش برگزار گردید. قرائت قرآن، مولودی، سخنرانی حاج آقا ظرافت از جمله برنامه های این مراسم بود. در پایان این مراسم به نفرات برگزیده طرح حجاب برتر جوایزی اهدا شد.

ادامه مطلب